Under bar natthimmel är allting underbart.

När du somnat lägger jag ett lätt finger på dina läppar.
Följer varje kontur och lockas av mjukheten.
Jag lägger en hårslinga som trillat ner i din panna tillrätta.
Småler åt dina tunga andetag och fylls av ett lugn som svämmar över i en gungande trygghet.
Jag kryper nära och landar i din famn som är så förknippad med det som är helhet.
Det finns ingen annanstans jag hellre vill vara, ingen annan plats som skänker mig sådan ro.
Jag plockar upp din hand och viskar in i din handflata,
”Du är överallt i mig. I varje ögonfrans, varje por och varje liten del av det som är jag.”
 Jag stänger din hand så att orden inte ska flyga iväg och försvinna ut i natten.


Kommentarer
Postat av: sovereign

Härlig stämning i det du skriver=)



2010-02-16 @ 18:59:46
URL: http://ssovereign.blogg.se/
Postat av: Mel

Vilken underbar bild. Hur många har inte suttit så? Du har så vackra ord Emma! Det finns en sajt som heter poeter.se Där kan man lägga upp sina alster om man vill =)

2010-02-22 @ 09:10:36
URL: http://litenstjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0