Den vackra dagens fråga

År 2009 är här och det började med den allra vackraste dagen.
Måste vara ett gott tecken.
Jag har precis kommit in efter en alldeles ljuvlig och behövlig promenad.

Precis de här dagarna har jag ett sug efter att hoppa 5 (?) år framåt i tiden.
Då jag förhoppningsvis bor i ett sött litet hus på landet och har familj.
Jag blir så otroligt sugen på att vara ute i naturen, njuta av en hel dag i skogen, göra en eld och grilla korv.
Åka skridskor på en sjö, dricka varm choklad och umgås med mina egna. Fattar ni?
Nä, inte jag heller riktigt. Var kommer denna längtan ifrån?

Idag är sista dagen i mitt "4dagarsledigtmaraton".
Jag ska tillbringa de timmar som är kvar av den med att städa och rensa.
Låter tråkigt jag vet, men det behövs.
Jag ska städa bort lite jul och framförallt rensa bort en hel massa saker.
Rensa garderober och skåp, sortera papper och slänga skräp.
Ja, julen vill jag faktiskt ha bort redan nu, det räcker nu.

Dagens tre önskningar:
Vita tulpaner
på mitt köksbord
Varma vita stickade raggsockar
Varför inte lite kärlek?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0