Feberönskningar och förkylningstårar

I dag är jag ynklig. Jag är sjuk och extremt trött. Hade tänkt ligga flera timmar för länge i min sköna säng, men måste åka in och jobba. Frustrerande. Sådana här dagar vill jag bara krypa upp i en soffa, gosa in mig i en filt med tusen koppar vaniljte och se på en sorglig film eller två. Bara för att få vältra mig i tårar och mitt vemod genom andras tragedier. Tyck synd om mig här ja. Och sen det där att man är ensam. När man är sjuk vill man inte vara det, alls. Då ska man få tröstande kramar i överflöd, sova i någons knä, tinningsmassage för att bota huvudvärken, fingrar genom hår och fina uppmuntrande ord. Men nej, jag är fortfarande lika ensam och jag ska fortfarande jobba. Skittråkigt inlägg jag vet, men idag är allt bara fel och fult.


Kommentarer
Postat av: Kram på dej gumman.. Hoppas du får en ljusare dag imorgon!!

2009-08-02 @ 19:25:01
URL: http://zandriz.blogspot.com
Postat av: Marie

inte du. du är inte ful och fel.

2009-08-02 @ 20:55:38
URL: http://marrebarre.blogg.se/
Postat av: Sofia

Emma, du är inte ensam! Varken på det ena eller det andra sättet. Om man nu måste sätta ord på det så är du själv, inte ensam.

Vi ses till helgen, krya på dig tills dess!

Kram!

2009-08-03 @ 15:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0