Keep me where the light is

Musik.
När jag lyssnar på musik, blir jag musik.
Toner, rytmer, sång och framförallt ord letar sig in i mig och sprider sig i min kropp.
Kittlande rysningar skapas.
Rysningar som oftast menar väl men som ibland också kan göra riktigt ont.
Orden, meningarna och betydelsen.
Det där som träffar mitt i prick och som beskriver allt det jag känner.
Ord som jag själv inte har kunnat hitta, plötsligt hittar dem mig.
Det kan verkligen göra ont.
Likväl som det skänker en lättnad.

Vackra och finurliga meningar i kombination med smärtsamt bra musik.
Det får mig att smälta.



Musiken ger mig den tröst jag behöver idag.
Jag ska vara stark, jag lovar.










Kommentarer
Postat av: ilma.

Jag tror på dig, Emsa! :)

2009-04-07 @ 16:03:01
URL: http://www.wiilma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0