Jag vet att tårar smakar salt

Ett sprött silkespapper,
som känns tunt och skört mellan fingarna.
Lätt att riva och lätt att knyckla ihop.
Ju mer du kramar om det desto mindre blir det kvar av det.
Så känns det just precis i dag.
Jag sitter som i ett järngrepp och det är svårt att få luft.
Vik in alla kanter och skydda mig mot att bli skrynklig och trasig.
Gör mig hård och kantig så jag kan möta alla motgångar utan att bli liten.
Men man kan väl inte ändra på ett öde.
Rosens kronblad, fjärilens vingar.
Skapade av en anledning, sårbara av en orsak.
Ömtålig.
I dag. I natt. I morgon.







Kommentarer
Postat av: läsare

jag älskar din blogg, men hade vart mycket bättre om du även skrev om din dag! om du pysslar på något fint, om du köper något fint, eller om du läser någon bra bok, ser på en bra film osv. sen vore de så underbart kul att få se glada kort på dig själv! det är ju trots allt DIN blogg! kort från dagen.. håll inte inne dig med dina talanger!!!<3

2009-04-13 @ 11:57:58
Postat av: Sophia

.. Så vackert! Du kan verkligen skriva, blir lika rörd varje gång!

Jag hoppas att du i hjärtat mår lite bättre!

2009-04-13 @ 12:06:18
Postat av: Tess

Otroligt vackra meningar som säger så mycket.

Du har talang för skrivandet Emma. =)

Hoppas du mår bättre snart och kan föra in lite happy times i bloggen.

Tace Care sweetheart.

2009-04-15 @ 03:41:20
Postat av: Emma

Ni är så fina!

2009-04-15 @ 05:53:28
URL: http://virvelflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0