Jag vill inte förklara, bara sträcka ut en hand.

Idag är en sån där funderardag för fröken Johansson.
Visst det kan vara väldigt skönt och nödvändigt att rensa tankarna ibland, sortera upp bland intryck och händelser.
Jag brukar skriva av mig, det är bra.
Jag har ett helt block här hemma med ord och meningar som jag behövt få ur mig. Inte en bok utan ett block, ett dagblock. Eller ska man säga nattblock, för det brukar det ju bli.
Men ikväll så orkar jag inte riktigt ta itu med saker och ting.
Jag vill må lite bra också, ta livet med en klackspark och njuta av var dag som kommer.
Det kan få ordna sig ibland också. Eller?

Vår dansavslutning i tisdags gick kanon, jag är en mycket stolt fröken.
Men det ska bli mycket skönt med lediga söndagkvällar framöver, det kan jag inte säga något annat om.
Nu på söndag blir det dessutom lite 3 adventsmys med syster, bröder, pappa, faster och kusin med kusinbarn förmodligen. Jag ska pyssla julkort och baka pepparkakshus har jag tänkt.
Jisses snart är det julafton. Men jag är snart klar med mina klappar.
Ska pyssla vidare lite med en av dem nu.

Carpe Diem





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0